سئو برای Local Citations
سئو محلی چیه و چرا اهمیت داره؟ + 10 نکته برای بهبود SEO محلی دکتر پیمان محمدپور
میتوان گفت امروزه بیشتر کسب و کارها دو مغازه برای مدیریتکردن در اختیار دارند. یکی مغازه فیزیکی و حقیقی که مشتریانشان به صورت حضوری به آن مراجعه میکنند و دیگری مغازه مجازی یا وبسایت آنها. سئوی محلی ابزار قدرتمندی است که باعث میشود وبسایت شما بیشتر به چشم بیاید و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت شما هدایت شوند. به طور کلی هر کسب و کاری که به صورت محلی به مشتریانش خدمات ارائه میکند، میتواند از سئوی محلی و مزایای آن بهرهمند شود. وقتی که عبارتی رو جستجو میکنید، گوگل سیگنالهای وبسایتهای مختلف رو بررسی میکنه و بر اساس اینکه چقدر محتوای این وبسایتها به جستجوی کاربر مرتبطه، لیستی از سایتهایی که پاسخ جستجوی شما رو دارند درست میکنه.
برای مثال اگر رستوران دارید از کلماتی مثل “بهترین رستوران ایتالیایی در (اسم شهر خودتان) ” یا “بهترین پیتزافروشی در اصفهان” میتوانید استفاده کنید. در سئو لوکال ابتدا باید اکانتی در Google My Business برای خود ایجاد کنید. همان طور که از اسم آن مشخص است، شما کسب و کار و بیزینس خود را از این طریق به گوگل معرفی می کنید. سپس گوگل بعد از تایید کردن اعتبار کسب و کار شما، به ازای آن خدماتی را به شما ارائه می دهد. یکی از این خدمات بهبود وضعیت کسب و کار خود در دنیای اینترنت است که در این راستا سئو محلی نقش اساسی دارد. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد.
برخی از سایتهای دایرکتوری مثل دایرکتوری گوگل رایگان هستند و برخی دیگر از سایتهای دایرکتوری در ازای دریافت هزینهای جزئی، تبلیغ کسبوکار شما را انجام میدهند. در قدمهای بعدی برای پلنهای آف پیج میتوانید از وبسایتهای خبری یا وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و بهاصطلاح به شما لینک دهند. این ها تنها یکسری کلمات کلیدی حوزه طلا و جواهر برای جستجو محلی ساکنین شهر مشهد و یا استان خراسان رضوی است. به روز رسانی های بعدی هم فقط اصلاحاتی در این فرایند ایجاد کرده اند و حالا با تاکیدی که گوگل بر نتایج محلی دارد، می توانید برای این نوع عبارات رقابتی و عمومی هم رتبه خوبی به دست آورید. گوگل در تلاش است تا با الگوریتم کبوتر خود، نتایج جستجو را هر چه بیشتر به شکل محلی ارائه کند.
خیلیها به اشتباه به این فکر میافتند که برای بهینهسازی سئو محلی، تنها باید سئو محلی را بهینه کنند! یعنی چی؟ یعنی اصلاً به این فکر نمیکنند که قبل از هر چیز سایت شما باید از نظر سلامت فنی در وضعیت خوبی باشد. در غیر اینصورت هر گونه تلاش برای بهینه کردن سایت به بن بست میخورد. در این حالت گوگل متوجه میشود که هدف جستجوی کاربر پیدا کردن سایتهایی است که در تهران فعالیت میکنند و گوگل هم با در اختیار دادن نتایج مربوط به تهران، سعی میکند تجربه خوبی از جستجو برای کاربران فراهم کند. ارجاع (سایتِیشن Citation) عبارت است از استفاده از نام کسب و کار، شماره تلفن و آدرس سایت شما (Name, Address , Phone) در سایتهای دیگر.
علاوه بر دایرکتوریهای تجاری، دایرکتوریهای محلی نیز وجود دارد که میتوانید از آنها برای بهبود سئوی محلی خود استفاده کنید. دایرکتوریها وبسایت هایی هستند که نام کسبوکارهای مرتبط با هر صنعت را لیست میکنند و برخی از آنها امکان دستهبندی بر اساس شهر یا استان را نیز میدهند. در دایرکتوریهای مخصوص به شهر و حوزه کاری خود، نام کسبوکارتان را وارد کنید. همچنین، در نظر بگیرید که در رسانههای خبری محلی، وبسایتهای کامیونیتی مرتبط و سایر پلتفرمهای آنلاین مرتبط، عضو شوید. اسلایدر سئو محلی به کادری گفته میشود که گوگل در بالای نتایج جستجوی محلی نمایش میدهد و شامل تصاویر مکانهای مرتبط با نتایج است.
این کار می تواند مقدار بسیار زیادی به شما در صرفه جویی زمان کمک کند. بعد از اینکه کسب و کار خود را در پلتفرم Google My Business ثبت کردید، نکات آموزش سئو محلی زیادی وجود دارد که باید آن ها را به کار ببرید. بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با ثبت سایت خود در Google My Business می توانند سئو محلی مناسبی داشته باشند. شما باید برای لوکال سئو، لینک ها را به صورتی ساختار بندی کنید که کاربران به صفحات سایت شما دسترسی راحت تری داشته باشند. سئو محلی مهم است زیرا بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای یافتن مکان های اطراف خود استفاده می کنند. Chris Lara از شرکت Lara Master Creations می گوید که با توجه به اینکه نمی توان امر خطیر ایجاد لینک با کیفیت را به یک نرم افزار سپرد.
مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند. حال برای این کار، ابزار Whitespark Local Citation Finder کاربرد فراوانی دارد. این ابزار هم ورژن رایگان دارد که با ویژگی های محدود و هم ورژن پولی آن موجود است که دارای امکانات بیشتری است. شما با وارد کردن مشخصات خود می توانید رقیبان خود در سئوی محلی را مورد بررسی قرار دهید، عملکرد خود را تحلیل کنید و citation خود را قوی تر کنید. Steve Schawb از Digital Eel شبکه کسب و کار چیست؟ شما به عنوان مدیر یک کسب و کار با افرادی در حال معامله و ارتباط هستید این افراد برای ایجاد بک لینک محلی نقطه شروع مناسب هستند. اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید کافیست دفتر تلفن شرکت را برداشته و به نام ها نگاهی بی اندازید.
سئوی محلی پتانسیل بسیار زیادی دارد و به عنوان سنگ بنای یک استراتژی خوب بازاریابی عمل میکند. اگر میخواهید در مورد این روش بهینهسازی موتورهای جستجو بیشتر بدانید، این مطلب را تا پایان بخوانید. بزرگترین تفاوت سئوی محلی با سئو این است که در سئوی محلی، مکان جغرافیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به این معنی که سئوی محلی به شدت وابسته به این است که کاربران به دنبال چیزی در یک مکان یا محدوده جغرافیایی به خصوص باشند. به طور کلی میتوان گفت سئوی محلی هدفش این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی کاربرانی که نزدیکاند نمایش داده شود.
باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن استراتژی های سئو محلی را انجام دهید. شما حتی میتونین بسته به کسب و کارتون با ارائه بورسیه تحصیلی در منطقه جغرافیایی خودتون چندتا لینک خوب کسب کنین. شرکت موز MOZ یه راهنمای خیلی خوب برای مراحل موفقیت در بورس تحصیلی ایجاد کرده که میتونین ازش استفاده کنین. آنها همچنین عاملی هستند که موتورهای جستجو از آنها برای محاسبه موقعیت جستجوی شما استفاده می کنند، زیرا به مشتریان در یافتن بهترین مشاغل محلی برای نیازهایشان کمک می کنند. از سری بهترین مکانهایی که میتوانید از نقشه گوگل برای نشاندادن محل کسبوکار خود استفاده کنید، فوتر سایت و صفحه تماس با ماست.
حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید. با اعتماد به یک تیم سئو محلی کسب و کار خود را، حتی در فصل های خلوت، شلوغ کنید. تمام افراد نزدیک مشاغل خود را به فروشگاه و سایت خود هدایت کرده و فروش را حتی در فصل های غیر ممکن، بالا ببرید. ایران سایت همواره در خدمات سئو خود، Local SEO را برای شما در نظر خواهد گرفت. برجسته بودن بر آنچه مشتریان دیگر در مورد محصولات یا خدمات شما می گویند تمرکز دارد.
همیشه افرادی هستند که ترجیح میدهند در نزدیکی خود و به صورت حضوری نیازشان به یک محصول یا خدمات را برآورده کنند. بهتر است از اسم شهر، و یا منطقه مورد نظر خود در تایتل و متادسکریپشن صفحه نیز استفاده نمایید تا سیگنالهای لازم را برای رباتهای گوگل بفرستید. فاکتورهایی مانند پروفایل Google My Business، نظرات مشتریان، نقلقولها (Citations)، و (NAP (Name, Address, Phone number اهمیت زیادی دارند. حتما از کلمات شفاهی مناسب و طولانی هم در جستجو کلمات کلیدی خود استفاده کنید. شما می خواهید از عکس های معتبر برای برجسته کردن شرکت خود استفاده کنید. از عکسهای استوک استفاده نکنید، زیرا مردم درک نمیکنند که کسبوکار شما چگونه است.
ثبت کسبوکار شما در لیست کسبوکارهای گوگل، موجب میشود تا ارتباط شما با مشتریان شما بیشتر شود. این کار موجب میشود تا هنگام سرچ توسط کاربر، کسبوکار شما به کاربران نمایش داده شوند. در سئو سایت بهصورت عادی شما میبایست از سایتهایی که اعتبار و رتبه خوبی دارند و با کسبوکار شما مرتبط هستند، بکلینک بگیرید و از این طریق اعتبار کسبوکار خود را افزایش دهید. نکته مهمی که در این زمینه باید آن را رعایت کنید این است که محتوای تولیدی شما باید کاملا مطابق با سلیقه ها و علایق کاربرانی باشد که می خواهید آن ها را با استفاده از سئو محلی جذب برند خود کنید. دقت داشته باشید که برای انتخاب دایرکتوری های مناسب باید نیازهای اساسی کسب و کارتان را در نظر بگیرید. البته دقت داشته باشید که برای این کار سایت هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را به صورت خودکار در دایرکتوری های متفاوت ثبت کنید.
در سایتهای ایرانی یک سری سایتهای دایرکتوری وجود دارند که به صورت لیستی تعدادی از کسب و کارهای آنلاین را در یک جا جمع میکند. به عنوان مثال در سایت فیدیلیو، صفحاتی وجود که مختص رستورانها و کافههای مناطق مختلف تهران است. شما با قرار گرفتن در این لیستها میتواند در کنار سایتهای رقیب دیده شوید و اگر به اندازه خوب باشید، بهتر از حریف خودتان عمل کنید. وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجهای بهتر باید از دیگر وبسایتهای محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل میتوانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند.
باید تلاش کنید با تقسیم صفحه به بخشهای مختلف و ارائه اطلاعات مرتبط برای همه کلمات کلیدی باربری شرق، باربری غرب تهران و … رتبه کسب کنید. برخی از مهمترین سایتهایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینههایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند. شما میتوانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آنها رتبه کسب کردهاند. همچنین میتوانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد میکند بررسی کنید و از آنها کلمات جدیدی استخراج کنید. اگر کسب و کاری محلی دارید، مثلا یک رستوران در شمال تهران، یک ساعتفروشی در سنندج و یا یک آرایشگاه در فولادشهر، لوکال سئو میتواند نقشی حیاتی در فروش بیشتر و موفقیت شما ایفا کند.
با افزودن اسکیما به وبسایت خود، میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره کسبوکار خود، مانند محصولات یا خدمات، ساعات کاری، نظرات مشتریان و اطلاعات تماس، ارائه دهید. اسکیماها انواع مختلف دارند که شما میتوانید از اسکیمای مشاغل، محصولات یا رویدادها استفاده کنید. این کار میتواند سئو محلی شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شدهاست. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسبوکارها، نتایجی را ارائه میدهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینههایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آنها پیشنهاد دهد.
نتایج ارگانیک Organic Results نتایج جستجو درست زیر گوگل مپ و لوکال فایندر ظاهر میشوند. معیارهای این رتبه بندی براساس سئوی داخلی ، تولید محتوا لینک سازی، کیفیت نظرات مشتریان و سایر موارد خواهند بود. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده برای دستیابی به مخاطبان هدف در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. بعد از اینکه متوجه شدیم سئوی لوکال چیست باید بدانیم که گوگل کسب و کارهای محلی را به چه شکل در نتایج خود نشان می دهد. اگر شما دارای یک کسب و کار محلی هستید، در زمینه لینک سازی سایت خود باید از بک لینک های محلی نیز استفاده کنید. قبلا کسب و کارهای محلی نمی توانستند برای کلمات کلیدی مانند “قنادی” یا “گل فروشی” رتبه بالایی کسب کنند؛ ولی از نسخه به روز رسانی Possum به بعد، الگوریتم گوگل توجه زیادی به موقعیت کاربر در جستجوهای محلی دارد.
بنابراین اگر برندتان در وب حضور داشته باشد، گوگل تلاش خواهد کرد اطلاعاتی به دست آورد تا بتواند مطابق این اطلاعات و میزان برتری آن، رتبه مناسبی را به برند شما اختصاص دهد. اما اگر نتواند برندتان را پیدا کند و یا نشانههای کمی مبنی بر برتری شما به دست آورد، به احتمال زیاد رتبه خوبی برایتان در نظر نمیگیرد. حالا این سوال پیش میآید که گوگل تمام این اطلاعات را از کجا میآورد؟ با اینکه در سالیان اخیر گوگل بسیار باهوشتر شده، اما هنوز نمیتواند این اطلاعات را به صورت خودکار از طریق سایتتان به دست آورد. ریچ ریزالت به تمام حالتهایی گفته میشود که گوگل یک نتیجه را به صورتی غیر از حالت سنتی (یک لینک آبی به اضافه توضیحاتی زیر آن) نمایش میدهد. مانند کروسل تصاویر، ویدیوها، کارتهای پاسخ، استوریها، بخش «People Also Ask» و غیره. این بدان معنی است که نباید از رقابت با شرکتها و هولدینگهایی که سایتهای فروشگاهی بزرگی دارند بترسید.
با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراکگذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکههای اجتماعی تعامل داشته باشید. از شبکههای اجتماعی برای معرفی کسبوکار خود و تعامل با جامعه محلی خود برای ایجاد اعتماد و وفاداری، استفاده کنید. ثبت مکان کسبوکار در گوگل کاملاً رایگان است، اما چون کشور ایران در لیست کشورهای تحریمشده گوگل قرار دارد، امکان ثبت در Google My Business وجود ندارد. نه، حتی کسبوکارهایی که خدمات آنلاین ارائه میدهند میتوانند از سئو محلی بهرهمند شوند. این استراتژی میتواند به آنها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقهای بیشتری جذب کنند. توضیحاتی برای کسبوکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند.
استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است. از کپی کردن محتوا (duplicating content) در وبسایت هایی که فروشگاه ها و شعبه های زیادی دارد و برا یهر کدام از انها باید یک پیج و لوکیشن در نقشه داشته باشد، اجتناب کنید. برای کسب و کاری با یک لوکیشن، یک صفحه About Us به همراه توضیحات محلی در آن بسازید. با اضافه کردن Google Map به وبسایت تان و در همان صفحات لوکیشن، امتیاز بزرگی دریافت خواهید کرد. در این مقاله، به بررسی تعریف لوکال سئو، ابعاد مختلف لوکال سئو، اهمیت آن و چگونگی بهینهسازی کسبوکار برای جذب مشتریان محلی خواهیم پرداخت. یکی از بخش های مهمی که تاثیر زیادی در بهبود سئو محلی دارد، تولید محتوا است.
این شامل بینش درباره کلمات کلیدی، رتبه بندی، رقابت و سلامت سایت شما است. با دنبال کردن این مراحل ، از تصمیم گیری کورکورانه در مورد استراتژی سئو خود که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود، جلوگیری می کنید. زمانی که شما میخواهید فرش خریداری کنید، به نمایشگاههای فروش اتومبیل میروید؟ مسلماً خیر پس شما نیز در وبسایت خود باید برای محصولات و خدمات مختلف خود، مجدد باتوجهبه نیاز کاربران صفحات جداگانهای طراحی کنید. هنگامی که کسبوکار خود را در لیست کسبوکارهای گوگل ثبت کنید، گوگل این امکان را به شما میدهد تا نقشه کسبوکار خود را با استفاده از سرویس Google Maps در سایت خود امبد کنید. شما برای ثبت کسبوکار خود در گوگل، نیاز است وارد حساب کاربری خود شوید و اطلاعات وبسایت خود را ثبت کنید. در قدم بعدی باید منتظر باشید تا گوگل صحت اطلاعات ارسال شده توسط شما را تأیید کند.
اگه گوگل بتونه اعتبار کسب و کار شما رو تایید کنه، موتور جستجو میتونه به طور بالقوه کسب و کار شما رو با اختصاص دادن یه فضای سایدبار در جستجوی محلی، به کاربران نشون بده. در سئو محلی نیز، مثل سئو معمولی، باید به فکر تولید محتوای جدید، بهروزرسانی محتوا و دریافت بک لینک (Backlink) باشید. هرچه بیشتر و بیشتر مشاغل به بازار آنلاین می روند، کسب قدرت در رقابت بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم دائماً درمورد نتایج خود تحقیق کنید، آزمایش کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید و امیدواریم که چک لیست سئو محلی بتواند به شما در ارتقا موقعیت کمک کند. Nightwatch از ردیابی نتایج مختلف موتور جستجو برای رتبه بندی محلی و ارگانیک پشتیبانی می کند. این باعث می شود که دقیقاً ببینید عملکرد گوگل در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک شما بسیار مفید است.
از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینهسازی سرعت استفاده کنید. این ابزار وظایف مدیریت لیستهای آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسبوکار شما را تضمین میکند. آی بولود یکی از بهترین و باسابقه ترین شرکتهای فعال در زمینه طراحی وب سایت و برنامه نویسی سمت سرور و همچنین مدیریت و سئو سایت میباشد. کلید API Google Maps خود را برای فعال کردن Google Maps برای مسیریابی کسب و کار خود وارد کنید. برای پیکربندی سئوی محلی در رنک مث باید از قسمت پیشخوان وردپرس وارد قسمت Rank Math شوید، سپس روی دکمه تنظیمات رنک مث بزنید. سلام دوست عزیزلینک ها باید نوفالو باشند ولی دقت کنید که گذاشتن نقشه در فوتر سایت به معنی لود این منابع در همه صفحات و تاثیر مستقیم بر سرعت آنها خواهد بود.
در نهایت، ایجاد لینکهای محلی با دیگر وبسایتها و کسبوکارهای منطقهای میتواند به تقویت موقعیت شما در local seo کمک کند. با اجرای این تکنیکها و توجه به سئو لوکال چیست، میتوانید شانس موفقیت خود را در سئو محلی افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. در این مقاله پیام آوا پردازش، به بررسی اهمیت و اصول اولیه سئو لوکال خواهیم پرداخت و نکاتی را برای بهبود استراتژیهای سئوی محلی ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال افزایش دیده شدن کسبوکارتان در نتایج جستجوی محلی هستید، با ما همراه باشید. اولین کاری که باید برای رشد و بهبود سئو محلی وبسایت خود انجام دهید ثبت لوکیشن کسبوکار خود در گوگل مپ است. این کار باعث میشود وبسایت شما همراه با لوکیشن در Local Pack گوگل نمایش داده شود و کاربران محلی وبسایت شما را در صفحهی اول نتایج جستوجو مشاهده کنند.
این موضوع می تواند منجر به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت رونق کسبوکار شود. امروزه سئو محلی به راه حل مهمی برای کسبوکارها تبدیل شده تا بتوانند فروش خود را بالا ببرند. توجه به سئو محلی به معنای غافل شدن از سئوی داخلی یا خارجی نیست بلکه باید همه فعالیتهای سئو را با تمرکز روی کلمات کلیدی محلی انجام دهید. این کار به شما کمک میکند مشتریانی از منطقه جغرافیایی خودتان پیدا کنید. از آنجا که مشتریان واقعی عبارتهای محلی را جستجو میکنند، نرخ تبدیل این جستجوها به شدت بالا است.
شما میتوانید کاربران را از شبکههای اجتماعی به وبسایت خود بکشانید. به عنوان مثال، میتواند به نمایه کاربری کسب و کار گوگل Google Business Profile شما کمک کند تا در Local Pack بسته محلی رتبه بالاتری داشته باشد. کلیدواژههای پر سرچ دربرگیرنده موقعیت مکانیتان را پیدا کنید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.این صفحات را کاملاً برای کلیدواژه مورد نظر سئو کنید تا برای آن کلیدواژه رتبه خوبی کسب کند. اگه گوگل نتونه تشخیص بده که چه اطلاعاتی برای کسب و کار شما صحیحه، ممکنه به طور کلی شغل شما رو تو نتایج جستجو نشون نده. وقتی میگیم گوگل هوشمندتر شده، یعنی تولید کننده محتوا دیگه باید برای مخاطب مطلب بنویسه نه صرفاً برای موتورهای جستجو.
اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار بررسی سئو سایت جت سئو را امتحان کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به وسیله آن می توانید هر صفحه ای را در کمترین زمان ممکن تحلیل کنید. همچنین برای اطلاع از رنکینگ سایت خود در ایران می توانید به صفحه مروبطه در جت سئو مراجعه کنید. گاهی اوقات کاربران به روشن کردن GPS دستگاهشان توجهی نشان نمیدهند، بلکه نام محل مورد نظر را جستجو میکنند. مثلاً اگر به دنبال یک رستوران در قیطریه تهران باشند احتمالاً عبارتی مانند «بهترین رستوران قیطریه تهران» یا «بهترین رستوران شمال شرق تهران» را جستجو کنند.
فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. پزشکان، دندانپزشکان، روانشناسان و سایر خدمات پزشکی معمولاً از مشتریان محلی بهرهمند میشوند. بیماران معمولاً عبارتهایی مانند دندانپزشک در محدوده سعادتآباد را جستجو میکنند. در این فیلد باید مشخص کنید که وب سایت شما شخصی است یا سازمانی و گزینه مناسب را انتخاب نمایید.
وقتی وبسایت شما به کاربران محلی نمایش داده شود آنها با دیدن اطلاعات و آدرس شما به معتبر بودن وبسایت و کسبوکار شما پی میبرند و خیلی راحتتر به شما اعتماد میکنند و به مشتری کسبوکار شما تبدیل میشوند. آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده میکنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید. لوکال فایندر Local Finder این بخش بعد از نتیجه گوگل مپ قرار دارد که با نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعت کاری و رتبه (با ستاره مشخص میشود) نمایش داده خواهد شد. مثلاً با تبلیغاتی درمورد گردهماییهای صنعتی محلی، اخبار محلی، مطالب آموزشی و غیره در سایت خودتون میتونین مخاطب محلی مورد نظر رو جذب کنین و مکانی برای رونق کسب و کار خودتون داشته باشین. حواستون به محتوایی که باید برای ToFU و فراتر از محصولات خودتون تولید کنین، هم باشه. سئو محلی مهم است، چون مسافت و وقت مهم است و بسیاری از مردم ترجیح میدهند از خدمات و محصولات کسب و کارهایی استفاده کنند که در حوالی محل زندگیشان هستند.
سئو محلی بخش مهمی از کسب و کار محلی شماست و بهتون کمک میکنه تا در یه لوکیشن خاص کسب و کار خودتون ور ارتقا بدین و مردم اون محله شما رو در جستجوهای محلی خودشون پیدا کنن. سئو محلی چیزیه که در حال حاضر برای مشاغل کوچیک خیلی جوابگو و قدرتمنده! اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کردهاید، باید وبسایتتان را با استراتژی سئو محلی بهینهسازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایتتان بگنجانید. حضور همه جانبه در وب برای سئو محلی مهم است، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که هر چیز مربوط به تجارت شما در وب بهینه شده است.
چگونه وب سایت خود را بومی سازی می کنید؟ بهترین راه برای بومی سازی وب سایت خود این است که نام شهر، شهرستان یا منطقه خود را در سراسر سایت خود درج کنید. بخش کوچکی که در آن به مخاطبان خود در مورد خدمات یا محصولات خود اطلاعات میدهید. این بخش مکان بسیار خوبیست که بتوانید آنچه را که کسب و کار شما را منحصر به فرد میکند برجسته کنید. بسیاری از مردم به عکسهای نمایه کسبوکار Google نگاه میکنند تا اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما پیدا کنند. این تصاویر فرصتی عالی برای شما هستند تا کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.
محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است. اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید. اطلاعات مهم شامل نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. لوگو باعث می شود که سایت در صفحه نتایج گوگل کاملا مشخض و شناخته شود، پس برای سئوی محلی اضافه کردن لوگو ضروری است. پس در این قسمت، باید لوگوی وب سایت خود را انتخاب و روی دکمه “افزودن یا بارگذاری فایل” کلیک کنید. حداقل رزولوشن لوگوی شما باید 112 در 112 پیکسل باشد و به طور کلی، لوگوی مربع شکل ترجیح داده می شود.
استراتژی که برای لینک بیلدینگ لوکال مورداستفاده قرار میگیرد بسیار با استراتژیهایی که برای سئو عادی و سئو معمولی استفاده میشود تفاوت دارد. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اطلاعاتی که گفتید به صورت خودکار در بخش شبکه دانش گوگل نمایش داده میشود، گوگل این نوع داده ها را از منابغ مختلف مانند ویکی پدیا و... ۱۱.از این مرحله بعد، باید اطلاعات پروفایل کسبوکار خود را تکمیل کنید. این جمله گوگل در اصل توصیه میکند، هر چه در نتایج ارگانیک رتبه بهتری داشته باشید، در « Map Pack» هم رتبه بالاتری خواهید داشت.
با ارائه دستاوردها، اخبار، کارکنان و دیگر اطلاعات آموزشی در بلاگ تان، به یک اعتبار محلی در صنعت خود تبدیل شوید. به نقطه بالای قیف بازاریابی فکر کنید و فراتر از اینکه کسب و کار شما چه محصول و خدماتی برای فروش دارد برسید و برای آن تولید محتوا کنید. برای مثال اگر شما یک شرکت خصوصی محلی هستید و برای جذب کسب و کارهایی که به تازگی وارد این حیطه شده اند تلاش میکنید، یک منبع کمک کننده بسازید که این کسب و کارها را به خوبی با شهر شما آشنا کند. یک نقشه از ارائه دهندگان خدمات محلی و یک تقویم شامل رویدادهای شهری میتواند برای پرسونای شما ارزشمند بوده و شامل بیشترین سیگنالهای محلی on-page (on-page local signals) مرتبط و خوبی برای وبسایت شما باشد. ۱. ۹۶٪ افراد اطلاعات کسبوکارهای محلی را از اینترنت به دست میآورند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری