داغ کردن موتور خودرو و می بایست و نبایدهای آن

داغ کردن موتور خودرو و می بایست و نبایدهای آن - خبرنامه خودرو ماشین تازه داغ کردن موتور خودرو و بالا وارد ش

توسط مدیر سایت در 7 تیر 1402


داغ کردن موتور خودرو و می بایست و نبایدهای آن - خبرنامه خودرو ماشین تازه
داغ کردن موتور خودرو و بالا وارد شدن آمپر آب ماشین یکی‌از ترسناک‌ترین واقعه‌هایی میباشد که ممکن میباشد در طی رانندگی تجربیات فرمایید. این حادثه حتی از کم شدن آمپر سوخت هم هولناک‌خیس میباشد. چشم به راه شدن در کناره خیابان از یک طرف و هزینه‌های هنگفت تعمیر یک موتور معیوب و قطعات خودرو از سوی دیگر، این نگرانی را دوچندان می‌نماید. امّا بد وجود ندارد نگاهی به دلایل داغ شدن موتور بیاندازیم و بدانیم برای دوری از داغ کردن موتور ماشین چه بایستی کرد و در شکل اینگونه اتفاقی، چه کارهایی ایفا دهیم. پس تا انتهای نوشته‌علمی با دکان اثاثیه یدکی ماشین جدید یار و همدم باشید.

داغ کردن موتور خودرو و دلایل آن
با اینکه صنعت خودروسازی شاهد توسعه‌های عظیی بوده و از بالاترین تکنولوژی‌ها در ایجاد کرد آن ها به کارگیری میشود هنوز هم اختلال داغ شدن موتور از نکات لبریز جستجوی عده ای که دارنده خودروی باطن‌سوز میباشند هست. از آنجایی که صد در صد انرژی ساخت و ساز گردیده پیشرانه نمی‌تواند تبدیل به انرژی مکانیکی گردد و بخشی از آن به طور گرما از موتور بیرون میگردد و همین گرما ممکن میباشد سبب ساز داغ شدن ماشین خواهد شد. همگی پیشرانه‌های جان دار در در جهان مثلا پیشرانه خودرو محدودیت‌هایی دارا‌هستند و چنانچه از حد خویش بگذرند در گیر نقص‌ سیستمی میگردند. پیشرانه ماشین نیز از این قاعده جدا نیست و ممکن میباشد داغ گردد و ایرادات متعددی را در ادامه خویش آورد. اما داغ شدن موتور به جهت نام برده و شغل اشتعال و احتراق امری طبیعی هست قضیه هنگامی جدّی می شود که‌این داغی و حرارت بیشتراز حد استاندارد خواهد شد.

با توجّه به اینکه بهار و فصل‌تابستان در پیش میباشد بایستی به خودروی خویش امداد فرمایید تا دمای خویش را در‌حد معمول نگهداری نماید و خنک بماند. به صورت معمول حد ساده و گنجایش داغ شدن موتور 120 رتبه سانتی‌گراد است(حداکثر دمای مطلوب برای همت پیشرانه 90 تا 100 جايگاه سانتی‌گراد میباشد)؛ یعنی تا این ترازو مایع خنک کننده می تواند سعی مطلوب داشته باشد و در دماهای فراتر سیستم خنک‌کننده با نقص‌ مواجه شود. خلال اینکه این قضیه به قطعات خودرو زخم های جبران ناپذیری می‌زند ایمنی شما‌را نیز ترساندن خواهد کرد. به همین برهان این موضوع از اهمّیت بالایی برخوردار‌است؛ کلیه در‌پی راهی برای حل این اختلال میباشند.

در‌این بخش چندین ادله مهم داغ شدن ماشین را برایتان تفصیل میدهیم تا با حفظ صحیح آنان از این اتّفاق در جانبداری بمانید.

فساد ترموستات
ترموستات قطعه‌ای بی آلایش با عملکردی خیر‌چندان غامض میباشد. این قطعه مابین رادیاتور و پیشرانه قرار می گیرد و وظیفه در دست گرفتن دمای آب و هدایت آن به پیشرانه را بر عهده‌داراست. یک ترموستات معیوب می تواند برای مدام بسته بماند و بازدارنده از وصال آب رادیاتور به محیط موتور گردد.

فساد حرفه رادیاتور
حرفه رادیاتور وظیفه جابجایی هوا به باطن رادیاتور و خنک کردن آب برگشتی از موتور را بر عهده‌ دارااست. امروزه در بعضا خودروها حرفه‌ها به‌وسیله قطعاتی الکترونیکی در دست گرفتن می گردند و تا وصال آب رادیاتور به دمایی مشخص و معلوم به فعالیت خویش ادامه می دهند.

در صورتیکه این قطعه الکترونیکی جراحت ببیند یا این که پره‌های حرفه مبتلا شکستگی شوند جریان هوا به‌صدق وارد رادیاتور نمی شود و در فیض دمای مایع خنک‌کننده به میزان مناسب کاهش نمی‌یابد و موجب داغ کردن موتور خودرو می شود.

خلا روغن موتور در پیشرانه
روغن موتور خلال سرازیر کنندگی عهده‌دار خنک کردن قطعات باطن موتور میباشد. در‌صورتی‌که به هر دلیلی خواه نشتی از واشر یا این که ایرادات آب‌بندی باطن سیلندرها روغن به نقاط دیگر وارد گردد هم موجب روغن‌سوزی و ساخت‌و‌ساز آلودگی زیاد می شود و هم با کاهش سطح روغن موتور باعث داغ کردن موتور می گردد. داغ کردن موتور میتواند موجب تاپ برداشتن پیستون‌ها گردد که هزینه متعددی را بر دوش رانندگان خودرو میگذارد.

نفوذ هوا به سیستم خنک‌کننده پیشرانه
یکی‌از دلایل داغ کردن موتور خودرو وجود هوا در سیستم خنک‌کننده میباشد. اگرچه این سیستم به‌شکل بسته شغل می‌نماید البته با سپری شد مجال یه خرده هوا به آن وارد می شود. وجود هوای بیش‌ازحد در سیستم خنک‌کننده قادر است موجب بسته شدن جریان آب رادیاتور به پیشرانه گردد.

بها غربال هوا

در‌این موقعیت آب رادیاتور در مخزن باقی میماند و مایع خنک‌کننده به حدنصاب در نزدیکی پیشرانه نیست. با این وصف رسیدگی عصر‌ای و هواگیری سیستم خنک‌کننده پیشرانه قادر است از ساخت فساد و هزینه‌های سرسام‌آور آن پرهیز نماید.

فساد واترپمپ (پمپ آب)
خنک شدن موتور به ورود مایع خنک‌کننده با یک سرعت خاص و اثبات بستگی دارااست. فساد و شکستگی پروانه درون واترپمپ قادر است از سرعت این عمل کاسته و موجب کاهش آب ورودی به پیشرانه و ارتقا دمای آن خواهد شد.

وخیم بودن واشر راز سیلندر
واشر رمز سیلندر یکی مهمترین قطعات خودرو هست که دربین سیلندر و راز سیلندر قرار میگیرد. این قطعه برای یک دست سازی فضای میان سیلندر و راز سیلندر آیتم استعمال قرار میگیرد و تحت عنوان مکمل عمل‌های رمز سیلندر فی مابین پیشرانه و رمز سیلندر بازی نقش می‌نماید. به‌این شکل پروسه احتراق داخلی آب‌بندی می‌گردد و از نشت مایعات و ادغام شدن آنها با روغن خودداری میگردد و در غایت از داغ شدن موتور خودداری می‌نماید.

تشخیص فساد این قطعه یه خرده مشقت بار میباشد و تشخیص ظریف آن به وسیله یک کارشناس بایستی صورت بپذیرد؛ خوب میباشد به‌طور زمان‌ای نسبت به بده بستان آن مبادرت نمایید. از سایر آرم‌های فساد واشر راز سیلندر محکم شدن بیشتراز حد شلنگ‌های رادیاتور هنگام گرم بودن موتور، معدود کردن مداوم آب رادیاتور، بد شروع میل کردن خودرو در اولیه صبح و شنیدن صدای مشابه به مفتوح کردن درب نوشابه در طی مفتوح کردن درب رادیاتور است.

تهیه و تنظیم نبودن موتور
شاید خیلی از اشخاص ندانند تهیه و تنظیم موتور چیست؟ به صورت خلاصه تهیه و تنظیم بودن موتور به تیم کارهایی گفته می گردد که منجر بی نقص‌خیس شدن احتراق که فیض آن ارتقاء بازدهی پیشرانه است. تهیه نمودن موتور از واجباتی میباشد که هر خودرویی به آن نیاز دارااست؛ بعضی وقت ها تهیه بودن آن سبب ساز می گردد موتور خودرو کوشش صحیحی نداشته باشد و موتور بیشتراز حد گرم گردد. برای اینکه بدانید چه وقتی می بایست تهیه نمودن موتور را اعمال دهید در‌پی ما‌را ملازمت و همراهی فرمائید.

نشان های تهیه نبودن موتور
ریپ زدن خودرو
بد آغاز تناول کردن خودرو
لامپ تحلیل
مصرف سوخت بیش تر از حد
لرزش موتور
گرفتگی کاتالیست
مسدود بودن خروجی اگزوز یک کدام از‌دیگر از دلایل داغ شدن موتور می باشد که ممکن میباشد فیس دهد. ولی این رخداد به جهت استعمال بیشتراز حد روغن در موتور میباشد، در حین احتراق دود سیاهی ایجاد می گردد که همدم با پسماندهای احتراق وارد کاتالیزور می‌گردد و منجر بسته شدن آن می‌گردد.

به‌مراد پرهیز از داغ شدن موتور خودرو به‌شکل زمان‌ای موردها ذیل را تحقیق و در شکل نیاز ردوبدل فرمائید.

تعمیر یا این که ردوبدل پمپ آب
تعمیر رادیاتور
بده بستان ترموستات
ردوبدل به‌موقع روغن موتور
تحقیق و اعتقاد و باور از سالم لوله‌های سیستم خنک‌کننده
تهیه و تنظیم نمودن موتور
پاک نمودن بدنه موتور
بده بستان عصر‌ای واشر راز سیلندر
در حال حاضر با 8 آیتم از علل داغ کردن غیر ساده موتور و بالا رفتن آمپر آشنا شدیم البته حال مجال آن رسیده میباشد که چاره حل این خلل را بدانیم.

ارزش اشکال ترموستات

11 چاره برای خودداری از داغ شدن موتور 
ماشینتان را در سایه پارک نمائید.
شما می توانید تفاوت دمای در بین سایه و آفتاب را احساس فرمایید، پس ماشینتان نیز می تواند. پارک ‌کردن در سایه خیر صرفا ماشینتان را خنک نگه می دارد بلکه عمرش را نیز ارتقاء می دهد. سایه ای پیدا نمی‌کنید؟ بعد از سایه بان به کار گیری نمایید تا گرما به باطن نفوذ نکند.

از سایه بان به کار گیری نمائید.
مراقبت از سایه بان در ماشین مدام به شما کنک خواهد کرد به این دلیل که‌ مدام نمی توانید مطمئن گردید جای خنک و سایه پیدا نمائید. این محافظ‌های اشعه آفتاب از گرم شدن بیشتراز حد کابین خودرو دوری می‌نمایند همینطور از حاد شدن کابین باطن خودرو با اشعه‌های مضر آفتاب حفظ می‌نماید. شما ممکن میباشد بخواهید از محافظ‌های ساخته شده منحصربه‌فرد سبک ماشینتان به کار گیری فرمائید. این محافظ‌ها می توانند در قبال اشعه‌های آفتاب موثرتر واقع شوند.

پنجره‌هایتان را دودی فرمائید.
هر دکان صافکاری یا این که ابزار فروشی محله تان می توانند پنجره‌هایتان را دودی نمایند یا این که شیشه‌ها را با یک لایه ی ظرافت بپوشانند تا ماشینتان را خنک نگه داراست و از ماشینتان در قبال اشعه‌های مضر آفتاب مراقبت نماید.

پاره ای از شیشه‌ها را تحت نگه دارید.
پنجره‌های بسته هوای گرم را محفوظ نگه می‌دارا‌هستند و شیشه تحت عنوان رسانا شغل کرده و گرما را به درون هدایت می‌نماید، یه خرده از پنجره‌ها را گشوده نگه دارید تا هوای گرم تخلیه خواهد شد و در شکل وجود سانروف نیز میتوانید آن را یه خرده گشوده فرمایید.

اما یقین نتیجه ها نمایید که پنجره‌ها را زیاد ذیل ‌نکشید تا کسی نتواند به درون ماشین دست یابد. چنانچه شیشه‌هایتان را مقداری ذیل کشیده اید مطلقا حواستان به آب و هوا باشد تا با یک باران تابستانی شدید درون ماشینتان تر آب نشود.

روزنه‌های هوای کف ماشین را گشوده فرمائید.
بیشتر عموم زمانی سوار ماشین می شوند، روزنه‌های هوا روی داشبورد را تا حد آخرش گشوده می‌نمایند البته خوب میباشد روزنه‌های کف خودرو را گشوده فرمایید تا جریان هوا بیشتر گردد.

هوای گرم مدام به سمت بالا می‌رود؛ بدین ترتیب روزنه‌های کف را تا اخر گشوده نمائید تا هوای گرم را به خارج هدایت نماید آنگاه زمانی ماشین خنک شد می توانید روزنه‌های بالا را نیز گشوده فرمایید.

استعمال از سیستم هوای نو در سیستم خنک‌کننده خودرو
برای ۱۰ دقیقه از سیستم هوای نو در سیستم خنک‌کننده تان استعمال کتید. به کارگیری از جریان هوای باطن، به‌این معناست که به عبارتی هوای گرم باطن ماشینتان را به جریان می‌اندازد. این نصیب را می بایست بعداز خنک شدن ماشین استعمال فرمائید.

حواستان به آمپر آب ماشینتان باشد.
این سنجه که روی داشبورد قراردارد، سوزنی داراست که همواره می بایست اواسط را نشانگر باشد؛ در صورتی به سمت گرما تکان نماید، بایستی کنار بکشید و اذن دهید موتور پاره ای خنک گردد.

بخاری را پر‌نور نمائید تا موتور خنک خواهد شد.
پر‌نور ‌کردن بخاری در روز‌های گرم تابستانی شاید واپسین کاری باشد که بخواهید اجرا دهید البته با این شغل هوای گرم موتور را به باطن هدایت می کنید که منجر خنک شدن موتور می گردد. با این شغل ایرادات زیربنایی را حل نمیکنید البته راه حل خیر برای مهاجرت‌های طولانیست.

خنک‌کننده موتور بریزید.
این آیتم در ماه‌های گرم سال بسیار دارای اهمیت میباشد. برای بررسی کردن مقدار خنک‌کننده کاپوت ماشین را گشوده نمایید و مخزن خنک‌کننده را پیدا نمائید. مقدار آن با خط‌های روی مخزن علامت داده می گردد. در حالتی‌که مقدارش تحت میباشد، به راحتی مقدار قابل قبولی از مایع را بریزید و آن‌گاه دربش را سفت ببندید.

خنک‌کننده موتور معمولا بصورت مخلوطی ۵۰/۵۰ از خنک‌کننده و آب فروخته می گردد یااینکه میتوانید خنک‌کننده غلیظ بخرید ‌و خودتان با آب ادغام فرمائید.

پند: هیچ وقت خنک‌کننده را به موتور داغ نریزید اذن دهید موتور پیش از گشودن در مخزن و ریختن مایع خنک گردیده باشد.

 به تغییر دادن باتری ماشینتان هم تصور کنید.
درصورتی که باتری ماشین شما بیش تر از ۳ سال میباشد که شغل می‌نماید، ممکن میباشد دیگر مثل گذشته خیس‌ها کارایی نداشته باشد؛ بدین ترتیب ماشینتان ناچار میباشد بیشتر فعالیت نماید و این خویش منجر داغ کردنش میشود. مکانیکتان می تواند به شما یاری دهد تصمیم بگیرید باطری تان را عوض فرمائید یا این که خیر.

رادیاتورتان را به وسیله یک‌ تعمیرکار پاک نمائید.
حتی در‌حالتی که مایع خنک‌کننده تان را مدام در حدنصاب نگه می دارید، به ندرت آلوده گردد و می بایست عوض گردد. نظافت کردن رادیاتور که تحت عنوان پاک کردن خنک‌کننده نیز شناخته می‌گردد، مشمول به دور ریختن خنک‌کننده کهن رادیاتور، شستن با مایع منحصربه‌فرد و ریختن مایع خنک‌کننده تازه میباشد.

مکانیک‌ها هر ۴۰۰۰۰ مایل یا این که ۶۴۰۰۰ کیلومتر یکبار به پاک کردن رادیاتور سفارش می‌نمایند؛ البته شما طبق گفته کارگاه ی مبدا ماشینتان فعالیت فرمائید.

داغ کردن غیر ساده موتور چه عواقبی داراست؟
معمولاً موتور خودرو در 5 تا 7 سال اولیه نیاز به خدمت دارااست این واحد سنجش در بعضی خودروها تا دهه نیز متغیر هست. در هر شکل برای مراقبت صحیح خودرو اولی گام حفظ از پیشرانه خودرو است، به غیر از این در طی قدمت فراتر موتور کار کشته به تحمّل دمای بالا نخواهد بود، با جاری ساختن خدمت عصر‌ای دیگر نیاز به ردوبدل قطعات موتوری که دارنده بها بالایی می باشند نخواهید بود.

داغ کردن موتور ماشین قادر است منجر از شغل افتادن پیشرانه و واشرهای آن خواهد شد. دراین‌صورت نمی‌توانید تعمیری برای آن اجرا دهید و می بایست کلی هزینه برای خرید یک موتور بی نقص فرمایید. به همین عامل میباشد که که‌این موضوع بسیار اساسی میباشد.

از کجا بفهمیم دمای موتور از حد مجاز پیشین میباشد؟
چنانچه بتوانید متوجه گردید که دمای موتور رو به ارتقا میباشد و ممکن میباشد به قطعات خودرو زخم برساند میتوانید اقداماتی را برای خنک کردن آن اعمال دهید تا از زخم دورازشوخی موتور پیشگیری نمایید. آرم‌های بی آلایش و بدیهی میتوانند این یاری را به شما نمایند صرفا کافیست به آنها توجّه نمائید:

بخار: بخاری که مشابه به دود میباشد از تحت کاپوت بیرون می شود.

بالا رفتن آمپر ماشین: آمپر ماشین که روی داشبورد شما با آرم H یا این که رنگ قرمز‌رنگ علامت داده می شود، نمادهای اندازه‌گیری دمای موتور نسبت به سبک خودرو مختلف هست به همین عامل به دفترچه راهنمای خودروی خویش مراجعه‌نمایید.

بوی خیره کننده: بوی عجیبی از موتور به مشامتان خواهد رسید که ممکن میباشد بر تاثیر سوختگی اتّفاق بیافتد.

 انگیزه داغ شدن موتور پژو 405
انگیزه داغ شدن موتور پژو 405 پرسش بخش اعظمی از دارندگان این خودرو می‌‌باشد. جوش آوردن پژو 405 مانند دیگر پیشرانه‌ها دلایل شبیه‌ای دارااست که در بخش بالا بیان شد امّا خوب میباشد حمل بیش تر از اندازه توشه با اتومبیل را بی‌خاطر و شلنگ‌ها و تسمه را رسیدگی فرمائید و در شکل فرسودگی خیلی سریع آنها‌را ردوبدل فرمایید.

مجال داغ شدن بیش تر از حد موتور چه فعالیت کنیم؟
پیشنهاد می کنیم در طی داغ شدن بیش تر از حد موتور خودرو مفاد تحت را به ترتیب اجرا دهید:

در صورتی خودرو در اکنون تکان میباشد آن را متوقف نمائید و کاپوت آن را بالا بزنید تا گردش هوای آزاد دمای موتور را کم کند. دقت نمائید که ابدا نباید درب مخزن رادیاتور یا این که مخزن انبساط را گشوده نمائید. به دلیل آنکه آب رادیاتور به جهت دمای بالا فشار متعددی دارااست و فورا بعداز گشوده شدن درب‌ها به خارج پاشیده و موجب سوختگی شدید می شوند.
چنانچه رشته‌ها فعالیت نمی‌کنند با پر‌نور کردن اسپلیت آنان را وارد مدار نمایید. حتی در شرایطی که با پر‌نور کردن اسپلیت نیز حرفه‌ها به شغل نیوفتادند پاره ای آب به روی پره‌های رادیاتور بپاشید. تاکید می کنیم که هیچ گاه آب را به روی موتور نریزید به این دلیل که کاهش دمای ناگهانی موجب زخم دیدن سرسلیندرها و قطعات داخلی موتور شود.
در حرفه‌های الکتریکی سنسور دما یا این که رله حرفه و در حرفه‌های مکانیکی تسمه پروانه در ارزیابی فرمائید و از سلامت بودن آن‌ها یقین نتایج فرمایید.
چنانچه که با وجود فعالیت کردن رشته‌ها آمپر ماشین زیر نیاید احتمالا سطح آب رادیاتور خودرو تحت میباشد. بدین خواسته بایستی خودرو را خموشی فرمایید و بعداز سرد شدن موتور آب رادیاتور را به آن اضافه فرمائید. بیان این نکته حیاتی ست که بدون صدا کردن خودروی جوش آمده ممکن میباشد سبب چسبیدن حلقه پیستون‌ها به دیواره سیلندرها گردد بدین ترتیب تا فرصت خنک شدن موتور در حدی که ماشین پر‌نور نشود بایستی تک شروع بزنید.
ارزش گونه های رادیاتور

برای کامل شدن سوژه کارهایی که ما یحتاج میباشد هنگام جوش آوردن و داغ شدن موتور ماشین جاری ساختن دهیم عالی از مورد ها پایین رو بازرسی کرده و رعایت فرمایید:

سیستم خنک‌کننده را ببندید و ‌بخاری را تا انتها گشوده نمایید.
هرچه سریع خیس کولر گازی را ببندید تا فشار موتور کمتر خواهد شد. آن‌گاه بخاری را تا پایان گشوده فرمایید. با این فعالیت مجموع گرمای موتور را به باطن هدایت میکنید با این عمل از داغ شدن بیشترش دوری می کنید تا بتوانید کنار بزنید.ممکن میباشد گرمای بخاری اذیتتان نماید البته این بهای کوچکی میباشد که می بایست بپردازید تا از بهای بزرگتر تعمیر موتور پرهیز نماید.

جای امنی پیدا نمائید و کنار بزنید.
کنار بزنید و ماشین را بی سر و صدا نمائید اذن دهید موتور خودرو ۱۵ دقیقه خنک گردد. حواستان به آمپر آب ماشین باشد که بایستی هنگام خنک شدن موتور به موقعیت معمولی برگردد.

حین انتظارتان برای خنک شدن ماشین(زمانی چشمتان به آمپر آب نیز است)، فکرتان را گردآوری نمائید و از کسی امداد بخواهید. به دوستتان یا این که جرثقیل زنگ بزنید یا این که به یاری خودروهای جاده زنگ بزنید و امداد بخواهید. هر وقتی زنگ بزنید آنان امداد اعزام خواهند کرد.

خنک‌کننده را بررسی نمایید و درصورتی که نیاز بود بریزید (در صورتی همراهتان دارید).
در‌حالتی که مقدار خنک‌کننده تان زیر میباشد، ریختن مقدار قابل قبولی می تواند از موتورتان حفظ نماید و از داغی بیشتراز حد پیش از تعمیر و یاری خواستن پیشگیری نمایند.

ولی این شغل شاید زیاد موثر نباشد در شرایطی که شلنگ خنک‌کننده تان گرفته باشد یا این که منشا مشکلتان رشته رادیاتور حاد یا این که واترپمپ باشد. شیوه ریختن خنک‌کننده را از راهنمای ماشینتان بپرسید و مکان مخزن را خاطر بگیرید.

موتور را مجدد رویه بیاندازید.
در شرایطی که ماشینتان با جرثقیل حمل نمیشود، اینک میتوانید با احتیاط شروع بزنید و به سمت مجاورت ترین تعمیرگاه برانید. حین این فعالیت حواستان به آمپر آب نیز باشد که اکر به سمت گرما تکان می‌نماید کنار بزنید و اذن دهید ماشین خنک خواهد شد.

چه کارهایی را نباید هنگام داغ شدن موتور ماشین اجرا دهیم؟
دست و پایتان را گم نکنید.
صحت دارد که موتور ماشینتان نمی تواند خودش را خنک و خونسرد نگه داراست، ولی شما که می توانید خونسرد باشید! از راندن نوسانی در بین خودروها و کوبیدن روی ترمز قبل از کنار زدن ماشین پرهیز کنید.

به رانندگی ادامه ندهید.
در حالتی‌که موتورتان داغ کرده اما همچنان شغل می‌نماید، هنر نمی‌کنید که همچنان از آن عمل می کشید. آری صراحت دارد ممکن میباشد با این شغل شما به مقصدتان پیش از اینکه موتور بی نقص بایستد، برسید البته با این‌شغل موجب مشکلی پهناور خیس و مالامال هزینه خیس خواهید شد.

فورا کاپوت را گشوده نکنید.
در حالتی که کنار زدید، چشم به راه بمانید تا موتور یه خرده خنک گردد بعد کاپوت را گشوده نمائید و همگی ‌چیز را تحلیل نمایید. بالا زدن فورا کاپوت شمارا در ریسک سوختگی و زخم دیدگی از بخار و دود قرار میدهد. طاقت کردن کلید مهم میباشد.شکیبایی نمائید آمپر آب ماشین پاره ای معمولی خیس خواهد شد بعد کاپوت را بالا بزنید.

در حل اختلال ماشینتان تامل نکنید.
یک موتور داغ کرده خویش به خویش مشکلش را حل نخواهد کرد؛ حتی در شرایطی که بعداز ریختن مایع خنک‌کننده عالی به حیث رسد. هرچه بیشتر بماند، بدتر شود. اختلال موتورتان را ریشه ای حل نمائید و از داغ شدن موتور ماشین خویش به آسانی نگذرید.

منبع yunusmechanic

صحبت انتها

ماشین شما مانند نوپا‌ای است که نیاز به حفظ و حفظ دارااست؛ از آنجایی که موتور قلب تپنده‌ی خودرو شناخته می گردد اهمّیت به آن اولی حق تقدم ماشین داری می باشد بدون هزینه‌ها و فرصت می بایست بر پایه ی مجال مشخص و معلوم گردیده بوسیله شرکت خالق آن را خدمت فرمائید تا مشکلی برای خودرو و ایمنی شما ساخت نشود.
 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن